HTML

asdf

Bp. Newtech Meetup 5. Szülinap

2012.02.21. 08:56 tvk

Múlt héten került megrendezésre a Budapest Newtech Meetup szülinapi partija a Toldi moziban. Már délután kettőtől elkezdődött egy rendezvény, ahol a Mobilitás és Multimédia Klaszter tagjainak fejlesztéseit lehetett kipróbálgatni. Erre sajnos nem tudtam időt szakítani, de az index-en megjelent egy cikk róla.

Negyed nyolc tájékán érkeztem a helyszínre, ahol már kezdődött is az első prezentáció Habencius Istvántól az Android meetup vendégelőadójától a root-olásról: Android rootolás, bűn vagy bűnhödés. Talán jobban belemehetett volna a technikai részletekbe, mert szerintem a teremben ülők 90%-nak volt fogalma róla, hogy mit jelent a rendszergazdai jogok megszerzése bizonyos oprendszereken. De így az alapfogalmak ki is töltötték a rendelkezésre álló időt: Ha root-oljuk a telefont, több mindent meg lehet csinálni vele, de ugrik a gari, biztonsági lyukakat csinálunk vele és tönkretehetjük a hardvert is.

A Frontend Meetup-tól Gergely Krisztián jött el mesélni nekünk Kinect vezérelt UI fejlesztés, webes alapokon-ról. Az előadás első tanulsága volt, hogy "ne használjatok webfontokat", merthogy volt valami kis zűr, amit végül sikeresen megoldottak. A slide-ok egyébként a Windows 8 dizájnját követték, ha jól láttam. A lényeg pedig, hogy csináltak egy felpimpelt Webkit alapú browser-t, ami képes a Kinect jeleit venni és összedobtak egy Javascript library-t, amiben eseménykezelő API-t alakítottak ki a különböző gesztusokra. Megkérdezték a közönségből, hogy tulajdonképpen mire jó ez. Nem jött konkrét válasz, de nekem jó a képzelőerőm, valamire biztos jó, főleg ha egy WebGL-es őrülettel is összekötik.

A Multimédia Klasztertől Somos Sándor mutatta be a Taxilike nevű alkalmazást, amivel beszélgetés nélkül, optimalizáltan és igényre szabottan lehet taxit rendelni. Nekem tetszett az előadás, frappáns volt a mondat, hogy "szeretünk osztozni a sikerben" azaz nyitva az ajtó a befektetők előtt. Ez a táblázat fontosnak látszott, de sajnos nem nagyon tudtam értelmezni. Viszont már láttam máshol hasonlóakat, úgyhogy majd utánanézek.

A Science meetup-tól Tátrai Péter Ph.D. Gyógyászati és kutatási célú kísérletek csontképző őssejtekkel címmel tartott előadást. Kicsit tartottam tőle, hogy kínai lesz nekem a téma, de meglepően jól érthetően és sodróan elmondta a dolgokat. Bár most ezt nem fogom itt részletezni, mert ennek már tényleg nem lenne köze programozáshoz. Az előadás végén megkérdezték tőle, hogy a köldökzsinórvér tényleg olyan nagy dolog-e. Érdemes-e kifizetni horribilis összegeket a lefagyasztásáért? Azt mondta kicsit túl van hype-olva, de az valóban egy értékes anyag és már ma is bizonyítottan lehet vele gyógyítani bizonyos betegségeket.

A MeetOFF-tól Veszelszki Ágnes Pókol a fészlakó címmel tartott egy előadást. Egy könyvet fognak megjelentetni a legújabb netes nyelvi trendekről. Nekem tetszett egyébként a téma és próbáltam megkeresni az előadót, hátha nem ismeri ezt a szép verset, de végül elsodort a szülinapi party forgataga, ahol mindenféle emberekkel találkoztam.

Pl. Ern0-vel a falhozvágom blog szerzőjével, aki hatásosan demózta nekem, hogy miért is érdemelné meg a telefonja a falhozvágást. Mit ne mondjak, meggyőzött. Találkoztam emberrel, aki Scala-ban programozik. Találkoztam fejvadásszal is, de most jól érzem magam a helyemen, bocs fejvadász. Aztán egy idősebb úr szólított meg angolul, aki -mint kiderült- a Creative Commons egyik alapító tagja. Egyébként meg ittam a bort ahogy illik, és egy szám erejéig még a táncparkettre is bemerészkedtem. A rendezvényről itt találhatók képek. Hazafelé menet benéztem még a közeli Gödör Akvárium klub-ba is, ahol csend és hullaszag fogadott.

Köszi a rendezést, jó buli volt!

Szólj hozzá!

Címkék: konf

A bejegyzés trackback címe:

https://kodzaj.blog.hu/api/trackback/id/tr924153858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása